Een art director is een intermediair tussen de product- of marketingafdeling en ontwerpers. Het leiden van het team is een integraal onderdeel van de functie, maar het is belangrijk om de inleidende notities van andere afdelingen correct te lezen en te vertalen in de taal van ontwerptools.

Art directors zijn anders:

Art director bij een voedingsbedrijf, e-business. In de regel komt het voort uit een UI / UX-ontwerper die niet alleen nadenkt over het uiterlijk van het product, maar ook over functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Art director bij een reclamebureau. Dit soort art directors kan op het niveau van de maker waanzinnige, maar effectieve ideeën genereren. Meestal zijn dit projecten die één tot zes maanden duren.

Art director van gedrukt materiaal. Offline specialisten die bijvoorbeeld melkverpakkingen ontwikkelen. Voor hen is het belangrijk dat deze box niet alleen prettig in de hand ligt, maar ook dat deze box de aandacht trekt van de consument op het aanrecht.

DigitalHR wordt het vaakst om hulp gevraagd bij de selectie van art directors die in digitale en IT-richtingen in productbedrijven werken.

Een product art director is niet alleen een goede ontwerper, maar vooral een manager. Hij is tenslotte degene die het team samenstelt, interne processen beheert en interactie met klanten opbouwt. De art director moet de waarden van het bedrijf delen, zijn toekomst op dezelfde manier zien met de leiders. Het is immers noodzakelijk om medewerkers te motiveren, controversiële managementtaken over te dragen en ook de beslissingen van het team te verdedigen. Daarom is een interview met een art director een gesprek over processen en een zoektocht naar ‘innerlijke chemie’. Maar vergeet een goede portefeuille niet.

Onthoud dat een art director een leider is. En een goede leider is niet degene die alles zelf doet, maar degene die het werk correct verdeelt en de beste oplossing voor het probleem krijgt van anderen. Als je een artiest nodig hebt, d.w.z. een art director die het werk met de hand doet, benadruk dit zeker in de vacature, interview en testopdracht. Zodat er geen teleurstellingen zullen zijn bij de finish of proefperiode.

Aan het hoofd van het interview kun je de vraag stellen over de belangrijkste projecten van de kandidaat tijdens zijn werk als art director:

  • Waarom vindt u deze projecten belangrijk voor uw ervaring?
  • Vertel ons over de producten waaraan u heeft gewerkt. Wat was de zakelijke uitdaging? Waarom is het probleem op deze manier opgelost? Wie heeft de beslissing genomen?
  • Hoe ben je erin geslaagd om het resultaat te bereiken? Let op hoe de kandidaat over zijn team spreekt, hoe hij over zijn ondergeschikten spreekt.
  • Lees hoe de kandidaat samenwerkte met andere afdelingen: producten, marketeers, analisten. Vraag om te praten over interactie, over het oplossen van meningsverschillen.

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/