Veel winkels bevinden zich in het centrum van een stad, logisch ook want dit is voor de meeste mensen heel toegankelijk. De consumenten kopen producten in de winkels. De winkels worden bevoorraad. Maar hoe worden deze winkels bevoorraad? De meeste winkels worden voorzien van producten die worden aangeleverd in vrachtwagens. Maar hoe komen die vrachtwagens in de drukke binnensteden? Dat is een optie die steeds lastiger wordt. De wegen worden namelijk steeds smaller en drukker, waardoor vrachtwagens niet meer goed de binnenstad kunnen bereiken. Daarnaast mag bepaald verkeer niet eens meer in de binnenstad komen. Het eerste knelpunt in deze kwestie gaat over de venstertijden. Vrachtwagens mogen in veel steden alleen tussen bepaalde tijdens in de binnenstad komen. Deze venstertijdens zijn bepaald door de gemeente, en hier kunnen de chauffeurs en werkgevers niets aan veranderen. Het kan dus wel eens voorkomen dat een vrachtwagen binnen één uur moet lossen en laden om vervolgens weer te vertrekken. Daar komt nog eens bij kijken dat veel vrachtwagens allemaal binnen deze venstertijden de binnenstad moeten bereiken. De vrachtwagens zitten elkaar dus ook nog eens in de weg. Geluidsoverlast tijdens inparkeren De vrachtwagens moeten ook parkeren, op de meest smalle parkeerplaatsen moeten zij hun vrachtwagen kunnen inparkeren. Bij vrachtwagens is het standaard dat tijdens het achteruit inparkeren een harde piep te horen is. Dit is om omstanders te waarschuwen van het mogelijke gevaar. Deze harde piep zorgt voor veel ergernis bij omwonende. De piep is namelijk hard en irriterend aan de oren. Omdat de inparkeerplaatsen zo smal zijn is het voor de chauffeur moeilijk om snel in te parkeren, waardoor de piep langer aan zal houden. Bij het inparkeren kan dan een draadloze achteruitrijcamera van pas komen. Deze achteruitrijcamera vrachtwagen kan helpen om het inparkeren gemakkelijker en sneller te maken, waardoor er minder overlast veroorzaakt wordt. |
https://www.vanzwitserland.nl/ |