Gin Tonic en Cholera
Image default
Zakelijk

Excel inzetten voor jouw bedrijf

Excel inzetten voor jouw bedrijf

Excel wordt hedendaags op de meeste werkplekken wel gebruikt. Vroeger was het zo dat bankzaken of de boekhouding in Excel georganiseerd werd maar tegenwoordig wordt Excel voor nog veel meer gebruikt. Een ding weten wij in ieder geval wel zeker; organiseer jij jouw urenregistratie in Excel? Dan ben je inefficiënt bezig.

In Excel een spreadsheet maken

Excel domineert, met een marktaandeel van 90 procent, de spreadsheetindustrie. Gebruikers van Excel kunnen grote hoeveelheden gegevens importeren en aanpassen. Zo kun je in Excel spreadsheets met wel een miljoen rijen in 16.000 kolommen maken. Excel kan tabellen en grafieken maken, werken in combinatie met Mail Merge-functies, gegevens van internet introduceren en een ideeënkaart genereren. De programmeertaal in Excel en andere Office-programma’s maakt gebruik van visuele basistoepassingen (vba). Daarnaast kan Excel informatie rangschikken op significantie. Dit helpt bij het maken van urenregistraties in Excel.

In Excel registreren

Formules kunnen in Excel met gemak gemaakt worden. Ook berekeningen zijn eenvoudig te maken. Daarom wordt het kunnen gebruiken van Excel inmiddels als noodzakelijk gezien. Verschillende dagelijkse zake worden bij de meeste werkgever in Excel georganiseerd. Het registeren van uren is hier een voorbeeld van.

Voorbeeld in Excel

Wil jij weten hoeveel er in jouw bedrijf geproduceerd wordt en hoeveel het kost? Dan kun je daar Excel voor gebruiken. Je kunt alle gegevens invoeren, analyseren en sorteren volgens jouw indeling. De resultaten kun je weergeven met achtergronden, kleuren, schaduwen, pictogrammen en andere trucs die jou helpen tijd te besparen bij het zoeken naar de nodige informatie.

In Excel urenregistratie op orde maken

Vaal wordt Excel wordt gebruikt om de uren van werknemers te registreren. In eerste instantie lijkt dit een hele handige manier van werken. Maar helaas klopt dit niet. Excel is namelijk niet flexibel en dit werkt jou tegen. Zo is het heel makkelijk gedaan om jouw Excel spreadsheet te verwijderen of zo aan te passen dat je er niet meer in kunt werken. Dan ben je in een klik al jouw urenverantwoordingen kwijt. Daarnaast heb je niet overal toegang tot jouw overzicht. Je bent daarom verplicht om jouw uren achteraf te registreren. Erg onhandig en inefficiënte als je het mij vraagt.

https://keeping.nl/excel-urenregistratie